torsdag 22 september 2011

mongo myter

Jag misstänker att det kan hänga ihop med att jag "gått hemma" lite för länge. Lite för länge för att vara jag.
Jag är inte så speciellt bra på maskiner, elektronik, mekanik och sånt. Inte så speciellt intresserad heller.
Men det hindrar ju inte att man (alltså jag) har små funderingar och idéer kring det. Och har små egna åsikter och myter, kan man väl säga.

Som till exempel det här med datorer och internet. Jag tänker mig att datorn arbetar snabbare på morgonen, då den vilat över natten. Och jag tror att det går fortare att byta mellan olika sidor och ladda upp saker sent på kvällen, då inte så många andra är ute och surfar. När alla som arbetar ute på nätet har gått hem. Och att om man har färre flikar uppe, så går det fortare. Jag vet inte, gör det det? Om jag tänker efter så är det inte nåt jag har reagerat på, att det skulle gå fortare.. men jag tror så ändå...

Jag brukar inte vilja ha igång alltför många maskiner samtidigt, som ... ja, som spisen, vattenkokaren och diskmaskinen. Eller om jag har igång både spis och ugn.. då väntar jag lite med att sätta på fläkten, tills jag kanske bara har igång två plattor, istället för tre.. För jag tror att det blir lite mer skonsamt mot huset. Eller elnätet. Eller nåt.

Och när det gäller diskmaskin, tvättmaskin och tumlare, de som har program som man kan välja. Oftast har man ju nåt favoritprogram som man nästan alltid tar. Ibland tar jag nåt helt annat, bara för att maskinen ska hålla sig lite på tå. Inte bara köra på slentrian.

Och så måste de få vila lite. Ingen apparat mår bra av att arbeta sig alldels för varm. Väl?

Är det här bara sånt som pågår i min hjärna? Inte i nån annans? Nehej... ok.

ja, nej, ehm... ska nog ta en dusch nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)