fredag 18 februari 2011

sängkammar-piff!

Vi kör egentligen på den minimalistiska stilen i vårt sovrum. Inga växter i fönstren(ja vi gillar torr luft och kråkor i näsan tydligen, men när jag har tröttnat på det ska jag köpa nya, för att ersätta de som dog). Enkla vita gardiner. Nästan helt tomt på väggarna.

Men så plötsligt en dag kommer MS hem med dessa inredningsdetaljer. Och bara lägger dem så där snyggt. Som ett stilleben. En oanad dold talang. Ett estetiskt öga. Som en prick över i:et.
Vem kunde ana det? Att cykel-lampor skulle göra sig så bra? Och tillsammans med ett par solglasögon från mitten av 80-talet...
Jag vet... ni avundas mig... För att inte själv bli bitter över att det inte var jag som kom på idén, bestämde jag mig för att tröstbaka. Kan aldrig bli fel.
När jag slutade jobbet, innan Lillasyster föddes, fick jag en bok om Brownies av den kollegan jag arbetade närmast. Man kan väl säga att hon kände mig rätt väl... jag saknar hennes torra humor ibland.
Den här kakan har en himmelsk smet, och jag gillar ju egentligen inte ens vit choklad. Kakan är inte så dum heller... varsågod, receptet ser ni på sidan... om ni är riktigt motiverade...

Men jag gjorde såklart muffins istället... det blir ju fler...
Nu tar vi fredag... vad är oddset för tacos?


2 kommentarer:

  1. Tjohoo, jag är den 10700:de att vara inne på din blogg, tösa mi!! Starkt jobbat av dig M, å visst är inte cykellampor i sovrumsfönstret helt OK, men ändå....//mor

    SvaraRadera
  2. cykellampor är kanske ändå är bättre än inga lampor alls, vad vet jag?!
    :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)