måndag 21 februari 2011

Ameh åh!

SVT Play.... hur funkar det? Jag är ju inte speciellt bra på tekniska grejor, programvaror, megabits, pixlar och sånt. Enbart intresserad av att det ska funka. Säg att jag inte är ensam...

Iallafall, jag såg fram emot att se En idiot på resa, del 5 av 8: Egypten...

Se det framför er... de minsta barnen sover, de större barnen har sportlov och har kompisar som sover över... jag skulle liksom koppla bort omvärlden, sätta på mig hörlurar och ha det skönt...ta den sista muffinsen med en kopp the. Barnen skulle gaffla om hur orättvist det var att jag fick fler muffins än dom. Och jag skulle småflina. Och säga att det är en mammas privilegium.

Skulle!

Men det funkar ju inte! .... det laddar och buffrar eller vad det heter. Det kommer en sekvens på kanske 2-3 sekunder, och sen blir det tyst igen. Det går ju inte att se ett program på det viset. Ett avsnitt på 43 minuter tar ju 3-4 timmar att se på det viset...

Ok, så hjälp nu tant här va.. har vi för dåligt internet eller? Är det för långsamt, eller vad det heter?

jaha, vad gör jag nu då? Eller rättare sagt, vad ska MS göra nu, för att lätta upp humöret på frugan? För husfriden.

2 kommentarer:

  1. hur gick det? fick du se programet?
    ja ska nog göra ett försök att se en "idiot" lite senare. har några spik att slå i först.
    sen blir det hem till min underbara som ska göra pankakor :)
    thingtjong brorsan
    gnojtgnijt nasrorb
    (:

    SvaraRadera
  2. Det tog mig 1,5h att se ett avsnitt som är 43minuter långt. Men vet du, det var det värt... :o)
    kram och hälsa den underbara1

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)