tisdag 1 februari 2011

en kaka och lite siffror..

Hade tänkt att baka chokladkaka att ta med till fjällen... (mest för att få anledning att smaka smet). Det finns ju faktiskt folk som jobbar med att göra fika, som andra kan ta med sig till fjällen. Om man vill spara sig besväret. Så går det att köpa. Dock, får man inte smaka på smeten då... Så det är en svår avvägning... men av nån märklig anledning ville det sig inte riktigt.. blev så förvånad över att kakan var stympad när den kom ur formen...
här hänger resten kvar. Det betyder alltså att jag inte kan ta med den till fjällen. Den är ju inte hel. Vilken dubbel-lott! Både smet och kaka.

Såg slutet på Oprah nyss... hon hade tydligen ett tema för dagen som var "är det normalt?"..
Så här ska ni få serverat lite siffror, inte bara vackra bilder idag, håll tillgodo;
14ggr om dagen fiser en vuxen. Oavsett om det är en kvinna eller en man....jamenellerhurinte...
6ggr om dagen ljuger en vuxen man
3ggr om dagen ljuger en vuxen kvinna
5ggr om dagen petar man näsan
3% städar alltid nakna
45% sover utan underkläder
34% borstar inte tänderna innan de lägger sig för att sova
Nu är de ju amerikaner. Så jag drar mina egna slutsatser tror jag... häppåer!

3 kommentarer:

  1. Jag uppfattade att det var 5 ggr i timmen som man petade eller touched näsan...kan ha hört fel men men, galet i alla fall ;)!
    aNNA lARSSON

    SvaraRadera
  2. haha, jag känner mig oskyldig på alla punkter...tror jag. Har ju faktiskt aldrig städat naken, fast, det kanske jag har, om man räknar dammet i badrummet när man ska duscha...
    jaja, oskyldig är jag iallafall. Bra blogg Malin :D!

    SvaraRadera
  3. Anna, du har rätt, fem gånger i TIMMEN var det ju... det var nog en freudiansk felskrivning..

    Coster, tackar och hälsar detsamma tillbaka.. :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)