torsdag 24 februari 2011

så oväntat!?


Som säkert hundra miljoner andra har jag läst reklamen på Hemköp om att få laga mat med säsongens råvaror och sen blogga om det. Och just det, få maten gratis.... för det var ju inte den lilla detaljen man fastnade för när man läste om det väl? Njae...närå..host...
Först tänker min misstänksamma hjärna att "nä, den lätte går jag inte på"... "det finns säkert en jobbig hake"... "man måste bergis laga vegetariskt"...
Men sen kommer min lite snåla sida till tals och jag övertalar mig själv att inte vara så neggo, och ikväll surfade till deras hemsida för att kika... börjar ansökan... fyller i antal barn och annat viktigt...
MEN.. som en utslagsdel i ansökan, så ska man skriva ett roligt och personligt inlägg om rödbetor. Och sen skriva om sitt favoritrecept med rödbetor, och skicka med receptet. Och mitt nyvunna självförtroende sjunker som en sten...
Visst! En gång fick jag ett jättesug efter rödbetor, så jag köpte mig ett halvkilo och kokade dem mjuka med salt, åt upp allihop varma med smält smör. På fem minuter.
Det tog sen inte så många timmar innan jag fick panikONT i magen och fick en diarre som inte var av denna världen. Gissa färgen. Trevligt.
Ja, men det tror jag att jag ska skriva i ansökan. Det ökar nog mina chanser västentligt gissar jag. Jorå, jorå...
Varför kan det inte bara vara lite lätt? Skicka in en ansökan och sen lottar de, eller nåt sånt. Nä, motiveringar och rim som måste innehålla namn på konstiga produkter....Så mycket krångel bara för att vinna nåt litet...
Nä, jag skiter nog i det.
Gratis mat, hade ändå inte varit så kul... vad är en bal på slottet?

3 kommentarer:

  1. Hej Malin! Nu måste jag lägga mig i här... Klart du ska ansöka och skicka in, du har ju redan en blogg, kan laga mat och framförallt du är ju superbra på att skriva! Du vinner säkert maten och dina chanser är mycket större utan lotter i detta fallet! Kram // anna ps, en bal på slottet kan vara alldelses fantastisk och underbar...

    SvaraRadera
  2. Du milde va rolig du är! Skicka du in din rödbetsanekdot, du vinner!!

    SvaraRadera
  3. vi får se.. vi får se.. men tack för de snälla orde(r)n.
    kram

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)