måndag 22 november 2010

vilken härlig måndagmorgon!

ja, ibland hade det ju varit skönt att få ha fel. Det händer ju tyvärr alltför sällan.. det gäller alltså måndagsvägningen... och jag fick rätt i att jag inte kommer i mål denna måndag. Varken form eller viktmässigt.
Resultatet sen förra veckan är -0,2kg... alltså har jag 0,4kg kvar...

Idag känns som en bra dag att ta tag i det.
Lillebror lyckades sinka oss rejält när vi skulle till dagis. Först bajsade han ner hela blöjan, och när jag bytt på honom kissade han, snett uppåt på sin skjorta som hänger bredvid skötbordet. Precis när jag torkat och grejat, kom jag på att jag inte satt på nån blöja... fort, fort.... men hann inte, nu siktade han åt andra hållet, rakt mot lagret av toapapper... och träffade!
Bar honom naken till filten på tv-rumsgolvet. Hämtade en blöja, stoppade den under honom och fick hela handen full i bajs... yum!
Sprang som en galning och hämtade ytterligare en blöja. Så, på med kläder på en motvillig Lillasyster, vantarna var dagens problemområde. På med kläder på mig. Springa och hämta napp. På med kläder på Lillebror.... och då hör jag hur det bara sprakar i blöjan... igen...

vi blev 30 minuter försenade till dagis.
Så ja, idag känns som en ypperligt bra dag att ta tag i formen. Jodå.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, underbara morgon :)! Vilken skitunge! Kram på er Anna

    SvaraRadera
  2. Lilleman var mer bar under, än underbar, om jag säger så... /malin

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)