onsdag 24 november 2010

mother of the year, del 582

Jag älskar snö. Oftast.
Den ska vara vit, fluffig och bara ligga i fina drivor vid sidan om vägen.
Inte vara hård, slaskig, isig, fastfrusen på bilen, eller liknande.
Den ska falla ner i stora vackra flingor, rakt ner.
Inte blåsa och vina, eller vara små vassa hårda fnas som sticks i ansiktet.

Det ska inte vara som idag. Idag när jag skulle få med mig två små barn ut i bilen och sen hämta äldsta dottern vid skolan, för att hon skulle till tandläkaren.
Det började bra, planen var utlagt och skulle nu bara följas. Bara. Piece of cake.
Tandläkartiden var 11.30. Eller kanske 11.20, som jag skrivit i almanackan, men det stod 11.30 i påminnelsen jag fick via sms.
10.45 Lilleman färdigmatad
10.55 Lilleman spyr ner hela sig och mig. Ombyte! Fort!
11.05 Ut i bilen för att varmköra den.
11.08 på med mössa, jacka på Lillasyster
11.12 sätta ner Lillebror i bilstolen
11.13 Storasyster ringer och undrar var vi är... "jag ska sätta småttingarna i bilen bara".. "VA?!, men vi ska nu snart vara där?!"... "JA, men gör det bättre själv då!!!"... "HEJ DÅ!"
11.15 tar Lillebror ur bilstolen, han måste ju ha jacka på sig... (intelligensen i det, att inte ta på den direkt)...
11.16 lås dörren till huset "Lillasyster stå still, ingen snö på skorna tack!"
11.17 Lillebror sitter i bilen, Lillasyster sätts in, full med snö.... Off we go!
11.20 framme... eller framme och framme... på parkeringen. Lillasyster som ännu en gång ska stå still, gör inte det, utan ramlar.. skrik&panik
11.22 "kom gumman, det går bra, håll mig i handen, kom då, kom gumman, det går bra"...
11.25 framme, inne...

"Jaha, där kom ni ja... Storasyster är här inne... hon är klar faktiskt"

( Där stod vi, snöiga, varma, mina armar värkte, ytterkläderna på, blöta om fötterna.... FÖR INGENTING!?)

11.32 "kom gumman, det går bra, du ska få sova när vi kommer hem, titta jag har nappen, inte vara ledsen nu, det går bra, håll mig i handen, nej, kan inte bära dig, jag bär Lillebror, kom nu gumman, kom nu"....

Sa jag förresten att jag var och tränade igår? Så jag har träningsvärk. Som en extra liten bonus i det hela. Däremot ingen PMS, jag får väl glädja mig åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)