onsdag 10 november 2010

orolig för grannen

har precis släppt ut de två större syskonen, för lek i snön, och har tagit fram tidtagar-uret för att se exakt hur lång tid det tar innan de är osams och en av dem står i dörren och är arg...
Det brukar gå rätt fort nämligen..

Ser in på grannens tomt.... och snön är inte röjd!?
Alltså, här pratar vi om grannen som står redo med mössa och spade innan väderleksrapporten är slut... som noggrannt skjuver runt sin snösläde och varsamt lägger all snö i en hög, medan det fortfarande bara har kommit en halvcentimeter. Som ALDRIG låter det låter det bli mer än max 2cms stora drivor på garageuppfarten. Som har raka gångar till postlådan, och rätvinkliga hörn på allt.

Nu har snön legat sen igår... och jag vet att han är hemma, jag har sett honom... men snön är kvar... så jag blir lite orolig att han inte är frisk?

Själv räknar jag ju med att snön fattar att det är November och snart har regnat bort av sig själv. Men det är ju jag det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)