lördag 27 november 2010

sist i sverige

Jag har gått treårig ekonomisk linje, och dessutom gått en ettårig kockutbildning. Ändå är jag helt tappad bakom en vagn när det gäller att både storhandla och att ta tillvara på matrester...
Men igår minsann... då slog jag till med egenhändigt gjorde potatisbullar/burgare, av gammalt segt potatismos.
Recept;
Gammalt mos
Riven gul lök
Riven morot
Riven ost(dagens ord; riven...)
Några ägg
Rör runt som en tok, gör små bullar och panera dem lite i ströbröd. Stek!
Och se så läckert det blev!..... men vänta... nej, nu blev det fel.....
skrik&panik... så här får det inte gå till..... !
Såja, nu blev det rätt. Puh! Så mycket bättre...


Och apropå det...
Ja, jag vet att jag antagligen är sist i Sverige med att ha kommit på vilken cool liten pärla Petra "September" Marklund är... men är inte hon behållningen med TV4's "Så mycket bättre"? Hon och Petter.

Jag vill bara dra på mig träningstightsen, stoppa in magen, på med skorna och sen igång. Jag blir så oerhört träningssugen av hennes musik. Iallafall i teorin. Men i praktiken sitter jag här och bloggar, med julmust och clementin. Inte så dumt det heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)