torsdag 25 november 2010

snart får jag gå och lägga mig igen...

hurra! Som jag har längtat...

Idag har inte varit nån bra dag. Det har varit "en sån där dag" dag.
En sån där dag när man hittar den perfekta ställningen att somna om i, 3 minuter innan klockan ringer.

En sån där dag när man får ett hastigt tillskott av energi och bestämmer sig för att rensa lite till på vinden, men plötsligt innan man är klar, tar orken slut..

En sån där dag då man tar på sig kläderna i mörkret(och borde ha stannat där).

En sån där dag då träningsvärken inte känns alls som härlig träningsvärk, utan "jag är gammal" värk.

En sån där dag då man inte triggas till stordåd av den listan man skrev kvällen innan, allt man skulle hinna med. Tvärtom, det är ju kört från början, så varför försöka?

En sån där dag då Lillebror bestämt sig för att det behöver bytas blöja hela tiden... heeeeela tiden.

En sån där dag då det blåser så där som jag inte gillar att det gör. Motvind oavsett vilket håll jag ska åt. Så att jag måste hänga en regnjacka över vagnen för att det överhuvudtaget ska funka. Alltså att Lillebror därinne inte ska få en egen snödriva i pannan.

En sån där dag då jag inte hinner äta frukost.

En sån där dag då man äter 5 muffins på 14,5min, för att det på nåt vis är synd om en. Men de var himmelskt goda.... faktiskt...

Var det en helt bortkastad dag? Antagligen inte. Jag har säkerligen lärt mig nåt av det. Om jag bara kunde komma på vad...

Men, imorgon är en helt ny dag. Ny disk, ny tvätt. Nya dammråttor att utrota...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)