torsdag 4 november 2010

en varm kompis i sängen

Säg hej till min randiga kompis. En varmvattenflaska. Den skötte sig exemplariskt i natt.

Jag har i ett par dar gått med ont i ena bröstet. Den som nångång har ammat vet att det kan kännas svullet, stenhårt, vara ömt och allmänt eländigt. Oftast hjälper det att amma, så släpper det. Men det funkade inte. Det gjorde lika ont vilket som, ammad som oammad och det blev bara värre och värre.
Och inte blev det bättre av att jag läst en artikel (oktober är ju bröstcancermånaden, ni vet) om en man som blev lämnad ensam med en liten dotter, då hans fru avled i bröstcancer. Och i hennes fall trodde man först att det var mjölkstockning som gjorde ont i bröstet. Men så kom jag på att jag en gång köpte denna flaska, egentligen till MS (eh, varför? vet ej) Fyllde den med kokhett vatten och gick och la mig. Och alltihop bara släppte!
Den luktar som en hel bilverkstad, nåt konstigt bensinaktigt... men det var det verkligen värt.
Mer varmvattenflaskor åt folket!

3 kommentarer:

  1. ViLL HA!!!!
    Var hittade du denna genialiska sak - hade en sådan när jag var yngre - men den sa POFF en vacker dag ( i sängen osm blev väldigt blöt) och sedan dess har jag saknat den...
    Och ja - sängen torkade så småningom ;O))
    Och nej - jag ammar inte längre, hahahaha men jag fryser JÄMT!

    KRam
    Gaby

    SvaraRadera
  2. 15:- på Bloms... men som sagt, den luktar apa.../malin

    SvaraRadera
  3. En sak till som hjälper är vitkål. Det luktar dock fis men är väldigt bra om man fått ont. Bara ta ett eller två blad o stoppa i BH:n över natten, naturens egen antibiotika säger dem som är kloka. Har testat och det hjälpte, speciellt i början då mjölken stockar sig så lätt!

    KramKram Nopa

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)