fredag 5 november 2010

Kvantitet vs Kvalitet

Det finns ju lite olika skolor vad gäller det här med att umgås med barnen och om vad som är bäst. Kvalitet eller kvantitet?
Jag kör ju stenhårt på att det är kvantitetstid som gäller. Många timmar även om det inte alltid är så roligt. Så även på detta lov. Detta höstlov är inget undantag. Nej. Men för att försvara mig lite så har jag försökt att ge lite olika förslag till (främst de älddre barnen), men utan framgång. Antagligen var det ingen vidare kvalitet på de förslagen? (Lillasyster har iochförsig varit sjuk och svarat nej på allt, alla frågor, inkl "vill du ha glass?"- vilket är hög kvalitet om ni frågar mig)
MS däremot är väl lite mera åt kvalitets-skolan. Inte så många timmar, men oftast mycket roligare. Och så pratar vi inte mer om det.

Iallafall. Idag åkte vi till lillkusinen i Långed och hälsade på. Mycket trevligt och väldigt hög kvalitet också, om jag får ha en åsikt i frågan. Värsta brunch-fikan, helt i vår smak. T.om. Lillasyster åt, mer än hon gjort sammanlagt under ett par dagars hostande. Kan bero på att hon inte behövde äta ideal-makaroner... Man kan väl säga att det blivit lite utav mitt signum, det här med bra kort....
här är en del av fikat... en större del är i magen... men det är ett tacksamt motiv, eftersom det inte rör på sig...


Kusin Vitamin är en riktig liten turbo, och här hann han gömma sig bakom stolen innan jag fick tryckt på knappen...


här har vi bestämt oss för att ta ett litet gruppkort. På barnen, var ju tanken... ja...joråsåatte...


här är kusin nästan still i mammas famn. Väldigt mysiga bägge två. Inte exakt så jag tänkt att kortet skulle bli, men jag är glad att båda nästan är mitt i bilden.


Ett väldigt mysigt och kul besök, och jag hoppas att vi inte körde slut på dem helt. Snart flyttar de närmare och det ska bli kul, tycker vi.




3 kommentarer:

  1. :)Håller helt med du!! Hög kvalitet var det på besöket, kul och träffa de små( o stora) liven, o så kom ju JA med på bild åxå.....:)

    SvaraRadera
  2. och en sån vacker bild det var då!!!

    från rätt håll???

    älskar er!

    SvaraRadera
  3. Tycker att bilderna ger en helt rättvis bild av hur svårt det är att fånga de små rackarna som är snabba som blixten, dessutom är det SUPERkul att de flyttar hit, håller med dig!! Tack för mysig kväll i fredags också! Kram Lisa

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)