söndag 21 november 2010

blandad kompott, huller om buller

Storasyster har haft premiär i helgen. Första handbollsmatchen. Det är lite stort. Ingen annan i familjen har spelat handboll. Så hon är lite cool. Träningsmatch mot Åmål, var det iallafall.... De var duktiga de små. Åmål var snäppet duktigare (framförallt längre och äldre), men vad gjorde väl det? Det är övergående. Har jag bestämt.
Vi hade ett sportigt tema på dagens släktkalas. 4 olika barn i väldigt olika ålder och längder som hade ett fotbollskalas ihop på Idrottshuset. Jag gillar det. Tjoffa ihop ett par tre, fyra kalas till ett enda. Familjepizzor, läsk, glass, maränger, sprutgrädde (vad heter det på riktigt?) och kaffe på termos. För att balansera upp allt det hälsosamma sportandet. Lillasyster fyller inte år än förrän om ett par veckor, men hon var lika glad (fast inte på bilden, självklart) ändå. För hon var den som kammade hem flest paket... lilla lyckosten..


Det här är den sortens kalas som Lillebror älskar mest. Han har längtat ett helt år...


här är Lillebror och ett till utav födelsedags-"barnen". Nästan lika långa. Joråsåatte... Lugnast tog Lillebror det. Inte det minsta sportig. Här chillar han hos farmor. Han paxade första parkett... ingen annan kom intill...

Ja, och här är ett kort som egentligen inte hör hemma någonstans alls. Jag har haft en seg förkylning (och därmed ett par riktigt sega veckor) och tänkte att jag skulle råda bot på det med en supernyttig soppa. Broccoli. Tyvärr. Den hade tre fel av tre möjliga.

a)såg ut som Lillebrors blöjinnehåll

b)luktade som Lillebrors blöjinnehåll

c)hjälpte ju inte mot förkylningen heller..

fast å andra sidan... om jag hade hållt mig till sopp-idén, så hade det känts mindre nervöst med måndagsvägning imorgon. Jag hade tänkt att det skulle vara sista gången imorgon, om jag har klarat mig i mål, vill säga. Men det har jag nog inte. Inte med denna kalashelgen i bagaget. Så jag siktar på nästa måndag igen då. Vi säger det.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska vara nöjd efter en sådan helg med en massa kalasande. Det går ju åt rätt håll, om än, i ditt tycke, långsamt.KRAM//mor

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)