onsdag 17 november 2010

alla gamla tanter är inte att lita på...


de håller på och bygger om på Hemköp. I flera veckors tid har jag gått dit, utan nota såklart, kommit hem med helt andra saker än jag skulle handla. Man kan väl säga att jag handlade det jag hittade. Och fick vara nöjd med det.
Nu var sköljmedlet slut hemma och självklart var "min sort" slut i hyllan i affären också. Med min sort, menar jag den som syns till höger i bilden.
Men jag hittade en flaska av samma sort, långt in på hyllan, vilken tur! My lucky day! Eller samma och samma.. jag trodde det var samma. Samma färg på flaskan, samma färg på vätskan, visserligen med lite annorlunda form (men de kunde ju ha förnyat den), nästan samma text (ordet blue såg ju inte jag...) men FRAMFÖRALLT samma söta tant på flaskan...Henne kan man lita på. Det är ju därför hon sitter där på flaskan och ler(lömskt, ser jag nu).
Men gode gud, vilken doft. Jag trodde jag skulle kräkas! En tung doft som liksom kröp ner i halsen och kväljde mig, stack i näsan och och och.... nej fy! Jag tog en paus i tre dagar, för att se om jag bara inbillade mig, men det gick inte att ta miste på. Hela min kropp blir illamående.
Bara att hälla ut. Eller om jag knyter en rosett om halsen på den, och ger bort i julklapp?

4 kommentarer:

  1. Kanske hon är med i 5:ans teveprogram... Pensionärsjävlar - måndagar 2200 - underbart roligt :O))
    Kram
    Gaby

    SvaraRadera
  2. ... när ska vi vara med? Borde vara dags snart.. haha!

    SvaraRadera
  3. hoppas inte du har mig på din "jullott" i år då...

    får hålla tummarna!!

    /söstra

    SvaraRadera
  4. Hihihi, det vet inte du.........men de' gör jag//mor

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)