måndag 31 maj 2010

tankenöt

Det här tycker jag är konstigt.
Om jag säger till sonen att han får en kaka efter frukost, om han äter riktigt fort, då minns han jättebra.
Om jag säger till sonen att han får spela tv-spel, fastän det egentligen inte är rätt dag, då minns han jättebra.
Om jag säger till sonen att jag ska följa med och titta när han spelar fotboll, då minns han jättebra.
MEN:
Om jag säger att han ska spola efter sig på toaletten, då minns han inte, trots att jag säger det minst två gånger varje dag.
Om jag säger att han ska lägga in kläderna i rätt lådor, då minns han inte trots att jag säger det minst två gånger varje dag.
Om jag säger till honom att han måste plocka in alla saker från gräsmattan, som han dragit ut själv, då minns han inte trots att jag säger det minst två gånger varje dag.

Han är bara ett barn, ett av tre... och så undrar jag varför jag får plocka grå hårstrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)