tisdag 11 maj 2010

storleken räknas visst

Det har sakta gått upp för mig, och motvilligt, att vi måste se över det här med utrymmesfrågan. Det har inte alls varit självklart för mig, inget jag funderat så mycket över.

Men jag har ju märkt att det är bland det första folk har frågat när de sett/hört att vi ska ha ytterligare ett barn.

- jaha, ska ni bygga ut då?
-ok, ska ni sälja huset? Leta större?

Och jag har varit rätt svarslös, eftersom jag blivit lite överrumplad. Jag har fullt upp och ser inte längre än till slutet av Augusti. Om ni fattar.
Men ja, vi måste ju ta tag i frågan förr eller senare...

Alternativen är väl följande;
- renovera/bygga ut vårt nuvarande hus. Kanske göra om garaget eller fixa till vindsutrymmet. Eller göra om den inglasade altanen till nåt slags rum?.
-tränga in barnen lite här och var men låta allt vara som det är...
-bygga nytt...
-leta nytt hus, färdigt att flytta in i...
-leta nytt hus, att renovera....

Ja, vi får väl se vad och hur det blir... men bollen är satt i rullning iallafall..



Kolla, det är mitt favorithus, detta är min stil. Sånt här skulle jag vilja ha. Om man tänkte bort alla parametrar som styr vårt val av boende idag, behov av utrymme, bekvämlighet, närhet till skolor, idrottsaktiviteter etc etc, så är detta det jag helst skulle vilja ha...

Kanske en dag, när jag blir stor?...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)