måndag 31 maj 2010

helgen i korthet!

Fredag;
-baka det sista, packa det sista inför lägret... klädnypor, tändstickor, sopsäckar, kryddor..
-jaga storasyster att göra detsamma, i hennes fall badkläder, sovsäck, tandborste m.m.
Myste sent på kvällen med hemgjord hallonglass, egengjorda maränger och chokladsås..
Somnade i soffan...

Lördag;
Gudstjänst i kyrkan. Hem och stuva bilen full....
Åkte till lägret, käkade tillsammans allihop. Skrattade och planerade det sista.. härligt väder!
17.00 kom alla söta barn som skulle vara med på lägret. Lugnet är som bortblåst, nu är det bara en växel som gäller... :o)
Bada, fika, fiska, grilla, mysa....
Själv åkte jag hem lagom till att de åkte tvärsöver sjön för att ha lägerbål. Mina arbetsuppgifter var slut för dagen, och det var även jag.

Söndag;
upp till lägret igen. Fixa fika, härlig liten samling runt lägerplatsen, med gitarr och sång, kaffe och bullar... sen dags för aktiviteter och tävlingar. Skrik och glada rop runtom i skogen och nere vid vattnet...
Mat över öppen eld, kycklingwok. Tipspromenad i skogen. Diska, fixa fika. Ungar som badar i 14 grader....
Hela altanen full med deras packning. Mängder av smutsiga strumpor, och ett och annat par kalsonger... vems är dom? Prisutdelning..
Hej då! Ses nästa år!

Åkte hem till min egen mor, träffade syskon med tillbehör, min egen moster och mormor...grillade och myste. Gillar dem skarpt allihop!
Nu är jag trött, och lite grusig i ögonen.

somnade i soffan, igen....
En rätt så fantastisk helg....

4 kommentarer:

  1. gillar dig tebax...
    men vems var halomin egentligen???

    SvaraRadera
  2. Låter myyysigt...oc intensivt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. haha! haloumin (ett eller två l?) var Fredrik och Johannas tror jag...

    Ja, det var både intensivt och mysigt. Idag är jag trött (och rätt sur)

    SvaraRadera
  4. Jaa de va våra haha...=) O ja gillar er sååå..
    Hoppas vi snart ses igen..
    Kramis

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)