måndag 24 maj 2010

celluliter

Jag kanske ska säga på en gång att det inte är jag som är på bilden, det är inte min bakdel. Så, då fortsätter vi.

Hittade en rubrik som skrek "BÄSTA TIPSEN MOT CELLULITER, SÅ BLIR DU AV MED DEM", och som en magnet dras jag dit, måste läsa. Ok, så här nånting skrev de;

Det allra viktigaste att veta är att det är genetiskt betingat om du kommer få celluliter eller inte(men är det inte lite kört då, vem kan välja om sin genbank?).
Jag himlar med ögonen, men läser vidare, det kan ju komma nåt bra, längre ner...

Det näst viktigaste är att se till att inte få dem överhuvudtaget, för då är det lättare, eftersom celluliter är närmast omöjliga att bli av med(vem har skrivit det här?).

Här följer lite handfasta tips:
1. Rök inte(såja, nu så...)
2. Drick inte alkohol (nu går det åt rätt håll här...)
3. Genomför minst 2-3 träningspass med puls, för en hög och fin blodgenomströmning(aj då, räknas det att bli svettig av dammsugning, eller bli andfådd av att hänga tvätt?)
4. Ät sunt (jaha.... då var det kört iallafall då...)

och sen var det inte nåt mer tips... det sägs alltså ingenting om dyra krämer, som man bara kan stryka på, inte scrub, inte peeling... alltså inga genvägar...

Så för att sammanfatta;
man ska ha bra gener, och/eller ha gjort rätt från början utan att ha fattat det. Annars är det kört. Nämen då så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)