måndag 10 maj 2010

minns ni Gunde Svan?

Ja, visst minns man väl Gunde?
Jag kom att tänka på honom nu i eftermiddags, när jag bytte en bedrövlig bajsblöja på Lillasyster.
Han hade ju kommit på ett sätt att torka sig efter han duschat, som bara innehöll typ två moment och tog 15 sekunder. Torr!

Med barn nummer två, alltså Mellanbror, var jag så övertränad på att byta blöja att jag kommit på ett sätt att byta bajsblöjan på så att det aldrig blev bajs på fingrarna och det aldrig behövdes mer än 2 våtservetter.

Jag kom att tänka på Gunde Svan i eftermiddags, när jag bytte en bedrövlig bajsblöja på Lillasyster... efter att ha använt 4 våtservetter och ända fått bajs på fingrarna...

när är det man får nytta av rutinen?

2 kommentarer:

  1. Enkelt! Det var tätare mellan de två första barnen så därför kommer nästa barns blöjor bytas på nolltid och med ena handen... Perfekt!

    MEN
    varför behövde Gunde Svan så lite tid för att torka sig??

    SvaraRadera
  2. ja, vad ska man säga? Gunde är Gunde... :O)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)