tisdag 18 maj 2010

jag glömde...

Jag laddade upp med dynor, solglasögon och en skön ny tidning (ELLE mat&vin)... maten var klar på spisen, bara för de större barnen att värma i micron. Lillasyster sov lydigt i sängen.

Ah, här skulle njutas..

men jag glömde ju en sak.... ni vet vår häck? Den som grannen skövlade, jämnade med marken? Jag kollade över den igår, men det finns inte tillstymmelse till små skott, eller nåt grönt som tyder på att den kommer att återhämta sig... har den inte redan dött, så kommer den att göra det inom kort.

Jag satte mig med alla mina vita kroppsdelar på altanen och lyste lika starkt som solen. Då kommer grannen ut med sin gräsklippare och gör årets premiärklipp... jag hade glömt det... såklart måste han ut just idag, precis just under den halvtimme jag tänkte sitta på altanen. Så dumt av mig...

Och ingen häck som dämpar ljud, insyn eller ångest....

2 kommentarer:

  1. hmm, nice granne...

    varför inte kika in här: sommarmatte.se och kanske göra slag i saken. jag är redan anmäld...

    SvaraRadera
  2. Jag tror att naturkunskap B får räcka för mig. Matte är ju heller inte riktigt min hemma-arena... lindrigt sagt..

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)