tisdag 25 maj 2010

om jag gifte om mig...

Jag är nöjd med mitt bröllop, det var väldigt tidsenligt, typiskt för hur det var då. Och i samma situation, skulle jag göra samma val igen, av blommor, mat, frisyr, musik, gäster....




MEN, om jag skulle gifta mig idag... bara välja och vraka fritt... då skulle jag tex. välja att ha med den här låten, som är skriven av Ulf Lundell (till Janne Barks bröllop), med ett enkelt arr. kanske bara med gitarr..



Då skulle jag nog gifta mig i september...i början, så det skulle fortfarande vara varmt och skönt, en ljummen kväll.. ungarna skulle kunna springa runt barfota och vara alldeles svarta under fötterna. En och annan gräsfläck skulle vara förlåten...






Det finns mängder av blommor att välja bland, alla vackra på sitt eget sätt...

Det skulle vara härligt väder, inga regnskurar här inte. Det kan man bestämma själv, när man bara sitter och fantiserar. Man skulle kunna vara både ute och inne... ett härligt stort buffébord med mängder av härlig plockmat. Man skulle kunna sitta länge och bara prata, umgås, äta och njuta av den fantastiska dagen och kvällen.



Och tillslut så skulle jag ha lagt 75% av hela budgeten på den här fotografen; http://jonaspeterson.com/

han tar de absolut allra bästa korten jag någonsin har sett på bröllop... och vi skulle vara så vackra och lyckliga hela familjen (ja, jag hade inte tänkt att byta bort den, bara för att jag fantiserar om ett nytt bröllop, nejnej!) att det bara måste förevigas...

Så, nåt har jag säkert glömt, men det väsentligaste är ju med... nu kan jag återgå till min vanliga vardag, med stödstrumpor, cellulitfunderingar, jympapåsar, middag, glömda regnställ, hormoner, dålig sömn och ett hår som växer för fort...

Men det är en viss romantik i det också, att få dela vardagen med de man älskar...

2 kommentarer:

  1. Vilken fotograf, håller me dig den skulle ja nog oxå välja =) åhh de pirrar i kroppen hihi..ler.. Ses på söndag hoppas ja.. puss o kram

    SvaraRadera
  2. ja, vi ska försöka klämma in det på programmet, det blir mysigt!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)