lördag 15 maj 2010

vem och varför tog kortet?

det blev ingen vidare värst bra svenska där i rubriken, men alltså klockan är ju snart halv elva på lördagkväll. Och tant är trött. Man kan inte få allt. Jag får nog vara nöjd om jag lyckas med stavningen....

Ja, men iallafall.. jag har ju en gammal kamera, en icke-digital, kallas de systemkameror? Skitsamma, jag hade en film sittande i, tog slut på rullen och skickade in. Tillbaka kom en hel rad med himmelska kort, och det här..

För det första ser själva motivet högst misstänksam ut. Pyjamasen likaså. MEN, det jag undrar mest är hur fotografen har tänkt med själva bakgrunden? Köksbänken full av verktyg, en plastbunke, telefon, toarulle, ja Gud vet allt. Och för att riktigt få till det så står dörren till skräpskåpet på vid gavel... vad var tanken med det?

Varför tar man ett sånt kort? Var det jag?

2 kommentarer:

  1. Ja men precis så är det ju- man ser BARA sin lilla gulliga unge. Härligt.
    Jag tror bakgrunden kallas Vardag...;)

    By the way - vilket bra namn: Skräpskåpet!
    I vårt hem kallas detta skåp STÄDskåpet!!!!
    Varför???

    SvaraRadera
  2. det var nog en freudiansk felsägning... tror egentligen att vi bestämt oss för att det är städskåpet egentligen... men men...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)