onsdag 5 maj 2010

inte bitter

Tack snälla granne, för att du så totalt jämnade vår häck vid marken.

Verkligen.

Jag är uppväxt ute på landet, jag uppskattar att kunna knata runt i trädgården utan att behöva tänka mig för.
En av anledningarna till att jag trots allt trivts med att bo i tätbebyggt område är att vår trädgård ligger på baksidan och har varit insynsskyddad i de viktigaste väderstrecken.

Nu kan jag se vad vår granne fyra hus bort har lagt på grillen. Vad de ska ha för tillbehör. Att de ska till och klippa gräsmattan. Jag kan se om de har hängt ut tvätten. Fyra par strumpor i svart..

Jag sitter just nu och tittar ut genom fönstret och ser närmaste grannen härja i sin kompost. Alldeles för tydligt syns det.

Jag vill inte gå ut i trädgården. jag vill inte veta vad alla andra gör... och är heller inte intresserad av att de ska veta vad jag gör, vad jag grillar, om min tvätt är vrängd eller ej... jag är nog en ganska dålig granne....

Nån som vet nåt bra gödningsmedel, nåt som får skiten att växa upp på ett par, tre dar? Eller som har ett lämpligt hus till salu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)