måndag 10 maj 2010

pust

Tänk att ni varit på ett riktigt fint kalas, typ som bröllop. Med förrätt, räkor och sallad kanske, lite läsk, smaskig varmrätt, bubbel, kaffe, kaka, tårta.... både mängden och den saliga blandningen av allt gör att det känns som att magen står i fyra hörn.
Och sen finkläder på det. Trånga strumpbyxor, för tighta byxor/kjol eller för liten blus. Man får i stort sett hålla andan hela kvällen för att inget ska spricka, för att upprätthålla fasaden.
Så det skönaste av allt är när man får åka hem, springa ut till bilen och bara knäppa upp byxknappen, ah... andas ut....
Så där känns det, med den lilla skillnaden att det inte spelar nån roll hur många knappar jag öppnar... det blir ingen ahh-känsla ändå...

Magen har gjort nåt ryck och det är som att alltihop sitter och trycker/tynger i brösthöjd. Och så är det nåt med ena revbenet, som att ha ett blåmärke som svider..

Jag känner ju igen detta från de tidigare "magarna", men jag hade för mig att det då var med bara några veckor kvar.. :o(

Hoppas jag minns fel.


För att pigga upp mig lite kollar jag på kort, från dagar då solen sken, och magen var lite mer medgörlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)