onsdag 28 april 2010

skitviktigt

Känsliga läsare hänvisas till annan blogg, för här blir det bajs.

Jo, jag har för mig från anatomin i skolan att det tar typ 24h för maten att ta sig från munnen/magen ner till .... (varför har jag så svårt att välja ord?)dajmkrysset, rumpan, analen.... rektum... bajshålet... ni fattar.

Så har jag trott alltid, och jag har själv varit ett vandrande statistiskt exempel på att så är fallet. Och då trodde jag att det var så för alla.

Men inte Lillasyster.... och vi är ju släkt?

För hör här: igår vid 14-tiden åt hon potatismos, pannbiff med ärtor och majs. Som en häst. Det sista hon gör innan sängdags, typ vid 20-tiden är att ha värsta bajsfesten med fullt av ärtor och majs i. Ni som har barn sedan tidigare vet att just dessa inte ändras särskilt mycket på färden genom kroppen. I allafall inte majsen.
6 timmar? På bara 6 timmar?

Och jag har verkligen tänkt efter här, nej, hon har inte serverats majs dagen innan, eller två dagar innan, eller ätit hos någon annan, eller på dagis...
Kan det gå så fort? Är det rekord?
Har vi en rekordunge?

Jiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)