lördag 17 april 2010

det blåser idag

det virvlar runt saker i trädgården, som jag har städat undan under veckan. En gammal plasthink, ett penselset, några trasiga bollar, godispapper m.m.

Och en jättestor äcklig matta.

Men löven, som jag har krattat ihop, de flyttar sig inte. Är inte det märkligt? En stor, tung matta från IKEA, borde rimligtvis väga mer och kräva mer för att förflytta sig, än några tunna löv?
Det är ett kalastillfälle för löven att rymma över till grannarna, de är inte hemma, häcken har blivit böjd till horisontellt läge av vinterns snö.....schas, det är ju bara att flyga över...

men de ligger kvar....

3 kommentarer:

  1. Konstiga löv ni har, våra flyger vilt omkring här, hade öppet dörren i några minuter förut och swosh sa det och jag hade 5 löv inne i hallen!

    SvaraRadera
  2. jag vet, det är nåt mysko med våra löv... undrar just om jag ska sätta Sverker Olofsson på att kolla det lite närmare?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)