måndag 19 april 2010

hur gör man?

Jag vill ta bort eller avsluta mitt Facebook-konto... för nåt år sen försökte jag, men hittade inte hur man skulle göra, så jag struntade i alltihop. Och hoppades att de skulle rensa bort mig automatiskt...

Men så skulle jag bara kolla en grej, och testade att logga in med mina gamla uppgifter... bland annat med en email-adress som inte ens finns längre. Och då helt plötsligt kommer värsta fönstren upp:
"welcome back!"

"we will now reactivate your account!"

och jag bara Nej!, jag vill inte bli aktiverad. Skit. Man kunde liksom inte välja bort att bli aktiverad.... Det fanns bara en väg att gå, att klicka ok på allting...

Men jag vill inte finnas på FB... av många olika anledningar, och det spelar ju ingen roll vilka det är, men hur gör jag?!
Var kan jag göra mig själv passiv, eller ta bort mitt konto helt?

2 kommentarer:

  1. Mitt konto: kontoinställningar - inaktivera.

    Det ska tydligen gå att ta bort sig men det verkar krångligt. Vet inte om de har kommit på nåt nyare och bättre sätt. Men varför ska de göra det lätt för oss? :)

    http://biblioteksnytta.wordpress.com/2010/01/22/att-avsluta-konto-i-facebook/

    SvaraRadera
  2. jag ska genast försöka, tack snälla! :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)