söndag 11 april 2010

sammandrag

Nu var det ett par dagar sen jag var inne och klottrade senast, har helt enkelt inte haft tid och lust. Men nu kör vi ett litet sammandrag:
Vagnen, den berömda, står nu i min hall. Jag har övat på att fälla ihop, vika upp, sätta dit syskonsitsen, ta bort den... m.m. Tänkte kanske övningsköra den idag, med Lillasyster. Vi får se. Här har vi storasyster, på påsk, med den för tillfället minsta kusinen. En liten sötsak, ständigt med ett leende på lut...
Lillasyster alternerade mellan Elvis Presley-utstyrseln, som hon själv är mycket nöjd med...

och den lite mer traditionella påsk-outfiten. Här har hon fått tag i en seeeg godis. Total koncentration.

Trodde det var vanliga små mini-narcisser, men kolla!... Och de luktar gott i hela halva huset... Det luktar vår. Äntligen. Efter en evighet av istid, känns det oerhört skönt.


Här är påskaftonsmorgon, när Lillasyster äntligen behagade vakna, hade de större syskonen redan fixat till sig för dagens uppdrag. Här rättar hon till brorsans lugg, den var hon inte rikigt nöjd med tydligen.


Igår var det söndag, och Markus skulle komma hem ifrån träningsläger. På planeringen stod att hinna städa innan han dök upp. De flesta hjälpte till, dock inte alla. Lillasyster tyckte det var betydligt roligare att fixa till en ny matta på toaletten. Hon hade verkligen varit effektiv under den korta tiden som hon var lämnad ensam där...Så mycket papper, så lite tid....


Kolla... ser riktigt high-tech och avancerat ut, med en sån flashig skiva.... Jag laddade i typ två dagar för att installera Office Paketet. Mentalt förberedd på kraschlandning. Såna här uppgifter är inte riktigt "up my alley"... men jag hade fått det i present och nu var det bara att sätta igång....
och se så enkelt det var.... hela huset drar en lättnadens suck....

2 kommentarer:

  1. home office and student... några framtidsplaner vi inte fått reda på än?

    själv så SKA jag plugga till hösten. Måtte jag bara komma in någonstans...

    SvaraRadera
  2. Njae... progammet hette bara så... ett tecken?! :o)

    Vad har du sökt?

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)