onsdag 7 april 2010

Försäkringskassan

Det behövs tydligen nåt intyg från FK, till a-kassan, på exakt hur många dagar och kronor och ören jag fått ifrån dem, de senaste 12 månaderna.
Jag undrar hur svårt det kan vara för dem att samköra sina register? Iallafall. Ringa till Försäkringskassan stod på dagens att-göra-lista. Sagt och gjort. Efter ett antal knapptryckningar, för olika val och katogorier, personnummer och sånt, kommer jag tillslut fram dit jag ska:

"det är många som ringer till oss just nu, beräknad kötid är #-%¤ minuter(ett skrapande ljud som gör att det inte går att höra antalet minuter). Du har plats 312 i kön".

312....
Jag hinner plocka ner tvätten, vika den, hänga upp ny tvätt, slänga i en ny tvätt i tvättmaskinen. Plats 251 i kön. Upp i köket, plocka ur diskmaskinen, plocka i den igen. Full. Sätt på den. Ta fram grejor till lunchen, börja hacka lök. Plats 118. Klick. Batteriet på telefonen dog....
Dåså... bara att börja om igen. Skönt. Man håller sig sysselsatt.

Att installera Officepaketet på datorn, står också på dagens lista. Jag vet inte. Ska jag våga? Eller är det en "sån där dag"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)