måndag 2 januari 2012

Could've, would've, should've... but didn't!

Å så har det ju varit nyår också. Som vanligt kommer det alldeles för fort på. Jag är aldrig riktigt beredd verkar det som. Varken praktiskt eller mentalt.

Min plan var att hinna få med en liten "vad hände 2011" lista/summering. För det har ju faktiskt varit ett helt ok år. Med flytt bland annat. Men det hann jag inte.

Sen skulle jag ta kort på nyårsfesten som var på mejeriet. Men jag glömde kameran. Historiskt och statistiskt sett var det kanske inte nån förlust. För någon. Lite komiskt att tänka sig att jag för ett antal år sen ville bli fotograf. När jag satt och funderade på vad jag skulle bli när jag blev stor. Hehe. Vem skulle vilja få sitt barn eller husdjur fotograferat av mig? Jösses. Kort med konstig bakgrund, med halva huvuden och taskig skärpa...

Eftersom jag ändå inte har nåt begär att se raketer på nära håll, så brukar jag vara den som åker hem med de minsta när det är läggningsdags(och för att jag gäspar konstant så fort klockan blir över halv nio. En riktig partypingla). I år blev klockan faktiskt över tio innan vi drog.
Hoppade i mysbyxorna, behöll festblusen. Snygg kombo. Orka liksom. Nu ska jag snart sätta mig i soffan och bara filura. Fundera. Mysa. Göra ingenting. Lägga upp strategier för 2012. Eller göra ingenting.

Lilleman i säng. Slocknad och klar innan den tjocka lilla kinden nådde kudden.
Lillasyster i pyjamas i soffan. Myser lite med tre godisar. Som bara blir en. Hon var inte sugen. Lite för trött tror jag. Fel.
Vi går till sängen för att läsa saga om en Farbror Bertil som ska baka och inte har ägg. Plötslig börjar hon kvälja sig...
23.39 vi hinner till hennes tröskel innan hon spyr, rätt på golvet
23.40 vi hinner från hennes tröskel till toadörren, som hon spyr på, samt min nymålade hallvägg
Så det var bara att börja ta av kläder, trösta, ställa i duschen, trösta, tvätta tovigt nerspytt hår, trösta, torka, sätta på nya kläder, lägga filt i soffan och sätta henne där, medan jag fick lägga mig på knä och skura.
23.59 slänger mig i soffan för att fira nyåret. Lillasyster har somnat. Jag hinner precis lova mig själv att jag ska läsa mer 2012. För jag älskar att läsa.
00.00 det brakar loss ett veritabelt oväsen utanför av raketer. Jag fick mitt obegär helt mättat.
00.04 Lillasyster vaknar bredvid mig i soffan, mår dåligt, spyr i en liten hink. Ett flertal gånger. "nu spyr jag inte mer", säger hon, strax efteråt. Och hon fick helt rätt.


Så där kan man också fira nyår.

Igår var jag förresten och handlade. Tittade länge på hyllan med pocketböcker. Men köpte ingen. Hur dum får man vara?

God fortsättning!

3 kommentarer:

  1. Kära lilla hjärtat, när/ om du blir sugen på böcker kan du komma hit,finns säkert nå't som passar,krammoklämm//moder'n

    SvaraRadera
  2. Åh, stackars liten. En tröst i eländet är ju att ni faktiskt hade åkt hem. Alltid lite lättare iaf... Men ändå...//Sofia

    SvaraRadera
  3. lånar gärna.. men först ska jag läsa ut Zlatan, som jag har "lånat" av MS.. tack snälla:o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)