onsdag 25 januari 2012

Igår

gick Sveriges Mästerkock på tv.


Och jag skulle bara vara lite snitsig och koka pastan samtidigt. Dåligt beslut. Det började liksom dåligt redan från början, med att jag glömde av att vattnet stod och kokade utan pasta i. Så man tycker att jag skulle ha känt av vartåt det barkade... men icke.


Sen slängdes pastan i, ett känt italienskt märke, inget Euroshopper här.. (inte igår iallafall). För det skulle vara lite fiiint. Av okänd anledning. Men jag misstänker att jag drogs med lite av mat-snobberiet i Mästerkock. Där iiingen har gjort en bearnaise på pulver. Eller hur?




Och sen sjönk jag ner i soffan. För att invänta ögonblicket då broccolin, den på bilden i inlägget nedan, skulle gå samma väg...


men jag försvann liksom in i programmet. Bland kummel, färska örter, smörsås, Per Morberg och annat, förlorade jag tidsuppfattningen. Igen.


Kommer ut i köket och mycket riktigt är de kraftigt överkokade. Snabbt slängde jag i den råa broccolin och tänkte för mig själv;


"jaja, lite överkokt pasta + okokt broccoli = ungefär bra kokt, det ena tar ut det andra, typ"




Tyvärr hjälpte det inte att pastan var av bra märke, det smakade skit och inte blev det en genomsnittlig bra tuggmotståndskänsla i munnen...




Så, nä ungar, jag ska inte söka till Sveriges mästerkock nästa år. Heller.


Här är för övrigt storebrors favorit från förra året. Har glömt vad han heter. Hursomhelst var han grymt underhållande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)