måndag 16 januari 2012

helgen

Helgen var helt ok. Fast som vanligt kort. Tiden går så fort. Jag hinner hälften av allt jag tänkt göra. Jag hoppas i smyg att alla andra också känner som jag.




Här kommer lite bilder. I fel ordning, vi börjar med idag måndag. Här har lillasyster gjort ett klassrum under köksbordet. Hon lär lillebror allt hon kan. Om Afrikas däggdjur.


Det gick ganska fort och under glada skratt. Det var härligt.


Under tiden gjorde storasyster dubbelpanerad gös med dillsås och kokt potatis. Jag skalade potatisen. Urgott. Jag roffade åt mig större delen till tisdagens matlåda. Smarrigt. Gösen "hittade" jag hos pappa igår, färsk och filead.... Fiffigt. Tack ska du ha! :o)


Och här var det söndag. Viktigast när man bestämmer sig för att göra en liten utflykt(tvinga ut alla barnen med nästan våld) och få sig lite frisk luft är fikat. Man får inte glömma att packa med sig fika. Inte glömma fikat! Vi fick med oss varm saft, festis, bullar och mjölkchoklad. Helt ok.



Fikapaus även för de större motionärerna.



Här är det lördag. Som jag sa, det är i helt fel ordning. Men iallafall. Småsyskonen chillar i morgonsoffan. Solbrillor är ett måste. Det vet ju alla.


Storasyster må vara bra på en massa saker. Men köpa gott godis kan hon inte. Jelly beans. Uäk!



Sådär. Hela helgen på två minuter. Så fort gick den.

2 kommentarer:

  1. Vilka duktiga barn du har!! Fixa middag och allt. Kräver duktiga föräldrar som lär dem, oxå kom jag på.... Däremot jag tror inte alls att hon är så illa på godisköp, Storasyster. Tvärtom - väldigt bra!! Strategisk på nåt vis..;)
    kram//Sofia

    SvaraRadera
  2. strategisk.. ja så kanske det är :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)