torsdag 12 januari 2012

ekonomi i januari

Jag läste i nån tidning att det fanns pengar att tjäna. Eller spara, var det kanske. Tips från en av herrarna som är kända från Lyxfällan.
"Så sparar familjen 24000 på ett år!" Utropstecken och glada tillrop!

Ok. Deras bästa tips. Nu minns jag så klart inte alla... men de som generade mest cash var följande tre;
* byt till en bil, istället för två...
* ha lunchlåda, istället för att äta ute...
* kolla över ditt el-avtal....

Och nu vet jag inte riktigt om jag ska vara glad eller besviken. Vi har redan "bara"en bil. Ingen av oss äter lunch ute på jobbet. Alltid osexig matlåda. Gamla thai-take-away-plastbyttor. Ska jag vara glad över att vi redan sparar massor (fastän jag inte direkt märker av det)? Eller ska jag grina över att jag/vi inte kommer att kunna spara nåt, det är redan kört från början, så att säga?

DOCK! Vi har inte kollat upp vårt el-avtal... det är kanske där vi ska göra klippet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)