söndag 22 januari 2012

en tråkig helgresumé, men hyfsad helg..

Ni som har hängt här ibland vet att jag har en förkärlek för brittiska kriminalare. Så inte var jag jättesugen på att se filmen "Precious" på en lördag. Men det gjorde jag iallafall. Antagligen för att jag inte orkade att lyfta handen och greppa tag i fjärrkontrollen. Storasyster och MS spelade skjortan av nån på Wordfeud, storebror sov borta hos en kompis, och de minsta sov, så det var ju nästan som att sitta ensam framför tv:n. Skönt på nåt vis.


Ok, tillbaka till filmen. Se den säger jag! Vilka bra skådespelare! Fantastiska karaktärer. Så hjärtskärande historia, men som ändå lämnar en med en bra, positiv känsla i kroppen efteråt. Förstår varför den har fått så många priser.
Ja, den här deprimerande synen är vår köksbänk. Med lunchen stående ovanpå. Idag var det kylskåpsrens på menyn. Mmmm yummy... Mother of the year 2012, here I come!


Storasyster hade sammandrag i handboll i helgen. Kul att se. Jag var med och kolla för några månader sedan, och det har hänt massor sen dess. Inte riktigt som på TV, när Sverige spelar. Men nästan. Det räcker iallafall för en amatör som mig...

Det är så fascinerande att se, när någon hittar "sin grej". Vilken skillnad det kan göra. De må vara små individer, vissa kanske färglösa och oansenliga. Kantiga, klumpiga, blyga kanske.. Men när de sen kommer i sitt rätta element, kommer till sin rätt, då växer de, då lyser det om dem, är blicken fokuserad..

Så härligt. Så hoppfullt. Och så kul, att det inte alltide är de mest iögonfallande, som är de som är bäst.


Därför tycker jag att det är viktigt att ha ett intresse. Sen kan det vara vad som helst. Fågelskådning. Släktforskning. Sport. Pyssel. Matlagning. Musik.


Så, nu ska jag strax gå och sova. Det är jag riktigt bra på. Riktigt riktigt bra på.



2 kommentarer:

  1. Jag har boken om du vill låna! /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Oh, jag vet inte. Om jag törs. Böcker brukar (för mig iallfall) bli lite "starkare" och filmen var ganska tillräcklig... men tack ändå, det var gulligt tänkt. Och man vet aldrig, jag är ju kvinna, jag kan ju ändra mig (som Suzanne Reuter sa)..

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)