lördag 1 oktober 2011

Balans i vardagen









Sista lediga fredagen för mig och Lillasyster. Lillebror kördes till dagis och sen var det bara vi. Det är en sån kontrast från ett hus i morgonrusning, fyra barn som ska till fyra olika håll. Det ska kläs på kläder, tjatas om att bädda sängar. Och tjatas om persienner. Sen ska det ätas frukost. Ingen vill ha samma. Fastän mitt mål är att försöka å alla att änta samma frukost, så slutar det alltid med motsatsen. Själv går jag runt med en rostad macka i handen, som ett sant föredöme. Och just det, kontrasten som sen blir när man kommer hem och det är helt tyst och nästan tomt, bara jag och Lillasyster den här gången.


Vi packade en liten fikakorg(plastpåse) och cyklade ner till Sunnanå. Det var härligt väder och hundra frågor på vägen ner.

Det gungades och åktes ruschkana och fikades. Så otroligt härligt. Lugnt och skönt. Skön höstluft i lungorna.


Ja, sen blev vi ju lite sena, eftersom det blev så många "bara en gång till mamma, snälla"... fick cykla som ett skållat troll. Hem och byta kläder och sen åkte vi och hämtade Lillebror.

Eventuellt körde jag kanske lite för fort. Lite för svängigt. För lagom till att vi kom fram kräktes Lillasyster. Ner hela sig, bilstol och allt..


Men jag gillar ju när det är lite balanserat. Inte bara hallon utan även lite lakrikts. Men på det hela taget en väldigt skön förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)