fredag 7 oktober 2011

självinsikt

Jag åker ju mycket bil nu för tiden. Eller iallafall mellan Mellerud och Dals Rostock. Hinner höra 23,5min P3.
Och så hörde jag, vad jag trodde, var en ny låt. Ok. Loved it. Så bra. Så fantastiskt bra, som nästan allt annat de gör. Sökte den på youtube, eftersom vår Spotify inte vill leka med oss längre. Med en känsla att jag hittat ett guldkorn, som kanske ingen annan gjort. Så dumt.
Hur tänkte jag där?

Aa, hittade den så klart. Vilket det var fler som gjort. Närmare bestämt 7 437 012 st. Vad gör folk om dagarna? Hur hinner de snurra runt och hitta låtar? Sju miljoner. Sju och en halv miljoner folk...

Låten är såklart "Paradise" med Coldplay. Musik måste vara världen bästa "uppfinning". Jeeez. Höj volymen.

www.youtube.com/watch?v=J6ZWIDks0nQ

MS; vi måste ordna det här med musikanläggning i huset. Måste måste måste. Vi kan inte plocka fram skiten som är 18 år gammal. Me want music now. Now.

För det gör mig så oväntat överlycklig när jag hör sjukt härlig och bra musik. Men jag saknar och längtar efter att få vråla mig hes, ha på högsta volymen...

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)