torsdag 13 oktober 2011

små pärlor i vardagen

Det har sagts förut, och det kommer att sägas igen..

"den som kan ha roligt åt lite, kommer att ha roligt åt mycket"...

Å det är lite av temat här. Jag har vabbat idag. Och det är ju sällan så väldigt roligt. Så då gäller det att peta ut russinen ur kakan. Hitta de där små sakerna som man kanske tar för givet, eller bara glömmer att njuta av.
T.ex ljudet av en knastrande brasa. Värmen, ljuset.. lukten..


Eller ljudet när man häller upp en kopp kaffe. Doften som sprider sig.


En liten febrig hand som smyger sig in i den egna handen. Klappar lite. En febrig liten tjej som säger att hon tycker om mig. Som filosoferar om livet. Om olyckor, om en mosad lillebror, om dagis....


Så då har jag njutit färdigt. Nu ska det vikas tvätt och lagas kvällsmat och trösta en liten bror som är ledsen, trött och arg.

Om möjligt på samma gång.


3 kommentarer:

  1. Så sant!! Ska försöka tänka som du!! Njuta av de små sakerna, av varje dag KRAM :)

    SvaraRadera
  2. Lycka kan vara att få iväg en hemuppgift och dessutom till RÄTT ställe. Bonus är om/att jag kommer ihåg hur jag gjorde!!!Modern

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)