måndag 3 oktober 2011

Ja, det är måndag morgon...

Ja, jag vet inte varför jag utsätter mig för det? Att gång efter annan se om jag kan tvinga fram att nån annan ska tömma soppåsen...

Iallafall, det var inte det jag skulle skriva. Idag är det ju dagen D. Eller W. Uppladdningen var inte bästa tänkbara, Lilleman vaknade 23.30 och bestämde sig för att leva rövare i vår säng fram tills 02.00. Åh, känslan man har just då. Sen när jag väl somnade drömde jag mardrömmar om ormar. Totalt onödigt. Jag gillar inte ens ormar.


Matlåda gjord. Barnkläder framplockade. Jympapåsar färdiga. Näshåren klippta. Benen rakade. Armhålorna likaså. Viktiga grejor. Ja, men det är ju det. Annars känns det inte lika bra, som att gå på finkalas med tre dagar gamla trosor på sig. Och det gör man ju inte.


Så... vi har överlevt första arbetsdagen, första dagen på fritids, första långa dagen på dagis. Bara resten kvar då.

Tror nog att det kan bli bra. Lite jobbigt emellanåt, men bra.


Me lajki

1 kommentar:

  1. Varför inte ha en vecka var med att ta ut alla sopor på t ex måndagar? :)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)