onsdag 12 oktober 2011

lunchlådan i morgon!

Vad säger man? Världsklass.Ibland tänker jag tillbaka på när jag gick kockutbildning, när man var 19-20år och visste och kunde allt. Jag minns att jag bestämde mig för att pulver, det var för B-människor det. Ingen pulverbéarnaise i mitt kök inte. Inga fusksåser, krämer, gratänger... eller färdigmat..mamma scans broskbullar.
Det var tider det!
Då hade man ingen aning om att man man X antal år senare skulle kunna tänka sig att fuska med nästan vad som helst, om det innebär att man sparar några minuter. Dyra minuter som man till exempel kan använda till att sitta ner och läsa en tidning. Eller iallafall få kissa ifred.

Men varma koppen.. där nånstans går kanske gränsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)