söndag 23 oktober 2011

Hänt i veckan och sånt...

Det kändes som en bra idé att köra ett lite längre inlägg, med allt möjligt från veckan, på en gång. Om jag bara hade kommit ihåg vad vi gjort. Nåt alls. Det ekar liksom lite tomt.

På hemmafronten;
Vi har prövat det här med att äta kvällsmat allihop tillsammans (eller alla och alla... fem sjättedelar är väl nästan alla...?). Det ska ju vara så mysigt och viktigt för gemenskapen. Men eftersom Lillasyster envisades med att vara toanödig var tredje minut så var det faktiskt inte så mysigt faktiskt.

Jag har somnat i soffan nästan varje kväll. Det är lite olikt mig. Jag gillar egentligen inte att somna i soffan, eller jo, men inte att vakna sen. Med disk på bordet och oborstade tänder. Det tar tydligen på mig att jobba.

Just det, gosigaste (oftast) Lillebror har nu fått plats på ett dagis i Mellerud och ska göra sin sista vecka i Rostock kommande vecka. Snabba ryck. Inskolning igen alltså. Måste man köpa present till alla fröknarna när man bara varit där i 1-2 månader? Räcker det med nåt till kaffet? Va? Vad tycker vi?

På jobbfronten;
Vi har haft öppet hus, jag har krängt nånstans mellan 350-400 korvar och försökt se ut som att jag jobbat där jättelänge. Som att jag passar in. Rutinerad. Som att jag inte är livrädd varje gång jag ska ut på lagret, ifall jag inte hittar tillbaka igen. Och kanske måste fråga om vägen. Lokalsinnet vet ni... Jag tror det gick bra. Jag tror de gick på det.

Har äntligen kommit överens med växeltelefonen. Fredagen var lite av en genombrottsdag, kändes nästan lyckad jämfört med dagen innan. Då lyckades jag koppla bort samma kund tre gånger, och sen lyckades jag inte höra vad han hette utan fick fråga fyra gånger. Utan att ändå höra rätt. Senare på dagen satte jag headsetet på "konfidentiellt läge", dvs kunden hör inte vad jag säger, men jag hör dem. Inte så bra när man ska svara i telefon.
Men fredagen alltså. Det är det jag tar med mig inför nästa vecka.

Kroppsfronten/träningsfronten;
Jag försöker intala mig att jag är sugen på att springa. Att jag tycker om det och att det är bra för mig. Att jag vill. Egentligen. Men jag fattar väldigt trögt just nu.

Jag borde boka klipptid.

3 kommentarer:

  1. Hej dotten, det räcker säkert med nåt smarrigt kaffebröd till fröknarna på Barnstugan, o va skönt förresten att lilleman har fått plats io Mld,det kortar dagen något!!Kramm//modern

    SvaraRadera
  2. Skönt att slippa köra så långt för att lämna, vart ska han gå?

    SvaraRadera
  3. Han går från att ha varit ett litet blåbär till att bli en liten röding. /malin :o)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)