torsdag 6 oktober 2011

man får passa på att vara effektiv...



Det blir lite som Lisabet. Madickens lillasyster med det oborstade håret. Som bad 7st aftonböner på en gång, för att slippa de andra kvällarna. Så ok, jag skriver nu, medan jag är vaken. För om en kvart är det ingen som vet om jag har somnat ifrån allt.


Ikväll skulle lillasyster ha badat/duschat, men det blev inget med det. Hon förhandlade sig ur den. Hon har inte fyllt tre än. Grattis på mig.


Imorgon kommer jag inte att ha nån matlåda klar när jag vaknar, eftersom jag prioriterade att baka kakor istället. Intelligensen i det.


Lillebror kryper inte längre. Han skevar och går, brett, bland det värsta i hjulben jag skådat. Men han går iallafall. Vi ska inte klaga. Och han är en gladare kille. Äntligen. Puh..ah, lättnad.


Ja, det är väl allt spännande som händer här ikväll. Det räcker för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)