söndag 10 juli 2011

vykort från oss

Hej på er!
Vi har det bra här i vårt nya hus. Hoppas ni har det bra också. Nu har vi, eller iallafall MS, semester och alla barnen har sommarlov. Härligt. Vädret har varit lite blandat, ibland sol, ibland regn. Men oftast varmt. Ett par dopp i Vänern har det blivit. Och storasyster har campat. Storebror spelar tennis på gatan. Lillasyster cyklar runt på en trehjuling och Lillebror kryper runt och verkar ha ärvt sitt lokalsinne efter sin mor. Stackarn.

Hoppas att ni njuter av er lediga tid och hittar på roliga saker. Sjlv har jag mest ägnat mig åt följande; packat lådor, burit lådor, letat efter saker, packat upp lådor, tapetserat, torkat gipsdamm, plockat ur diskmaskinen, tvättat, funderat över var saker ska stå, ändrat mig, flyttat på saker jag bestämt var de ska stå, klippt gräset. Plockat i ordning i hela familjens höst-vinter-regnkläder. Plenty. Utan att överdriva (nåja) har det varit flera hundra kilo med kläder.
Och eftersom huset är så förjordat långt, har jag gått flera mil barfota, med svarta fötter... är så trött i de stackars fötterna...
Lillasyster överlycklig i vintermössan hon hittat....

Men framförallt så är jag hemskt nöjd, glad och lycklig. För jag tror att det här kommer att bli riktigt bra. När vi är klara. Typ. Helst något lite innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)