tisdag 5 juli 2011

kl 23.15 - då tar vi en liten bensträckare, fast tvärtom..

Jag är sagolikt trött i fötterna, har sprungit runt som ett skållat, förvirrat troll... påbörjat saker, avslutat andra saker, hittat tillbaka till det jag höll på med... osv..
Så nu har jag satt mig en stund. De större barnen sover över hos kusiner. Jag förstår det, det är kaos häromkring. Och kaos i huset vi ska till ... De mindre barnen sover. Njuter av livet i kaoset.
Alltså... här tänker nån kanske att jag lagt upp ett kort av misstag. Icke. Här är vår granne som hänger tvätt. Det där rosa bakom trädet. Och det är sängkläder. Igen. Det är max tre dagar sen sist. Jag får lite lätt ångest när jag ser det. Jag som går runt överallt barfota. På vinden. I dammet. I källaren. Ute. Inne. Jag är svart under fotsulorna. Och sen går jag och lägger mig i min härligt håriga säng. Jag fäller som ett får. Mm... Glömmer att duscha. Kommer på det för sent. Nåväl. Vi ska ju flytta.. och då blir ju fötterna plötsligt rena. Vips.


Fast för att dölja mina svarta fötter sen igår, har jag idag svarta sockar. Det är alltså sockar, inget annat. Och trötta ben. Skitiga shorts och tröja. Nice.



Här har vi flytthjälp. Små, svettiga och glada... dagens höjdpunkt, faktiskt, fastän det var farligt nära kvällsmat och läggdags..
Gunghästen är hiskeligt gammal. Jag fick den när jag var barn, av min farfar som gjorde den själv...

Jag har kastat massor med saker, flera sopsäckar, julkort, saker gjorda i slöjden, gräsligt pyssel, böcker om handarbete, bröllopspresenter som aldrig använts... men hästen, den hänger med... den är fin tycker jag. Jag har också en gång köpt tyg i Tanzania, som kvinnorna där använder som kjol, typ som sari kanske. Aldrig använt, men jag kan inte slänga det. Omöjligt. Men annars har slängandet gått bra. Allt brinner, i rätt temperatur. Alltså, har jag hört.


Ja, jag vet att det är fel saker på fel plats. Men visst skulle väl ni bli lite glada om ni tittade ner och hittade lite stjärnbling i toan? Visst? Väl?


I morgon tror vi att det blir flytt. Inte bara lådpackning utan faktiskt flytt. Håll tummarna!



1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna och du får hålla... ut!? Det BLIR bättre, det blir bättre, det blir BRA!...
    Och tänk va mycket du får rensat. Grannen må sova gott i sina rena lakan men har han rensat bland sina gamla julkort? Nä, säkert inte.
    Kämpa på! kram//Sofia

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)