fredag 15 juli 2011

Saker som fastnar

Ni vet hur man kan få en låt på hjärnan? Och fast man inte gillar den, så går man och nynnar på den..
"men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag" till exempel, går jag runt och sjunger idag. Inte så kul, men det är ju tur att det inte är nån powerballad med Whitney Houston eller nåt. Kunde ha varit värre.

Men det händer också ibland att jag får ord eller namn på hjärnan, och som jag sen tyst går och mentalt upprepar, som en störd papegoja. Det fanns en gång en handbollsspelare i Kroppskultur som jag tror hette Muffetangen i efternamn (norsk stackare?). Gissa om det fastnade?
En annan gång var det en formel-1 förare som hette Fittipaldi. Inte nåt bra. Passar inte i nåt sammanhang alls.

Igår hörde jag på radion om dans, att swing är på G igen. Och de pratade om swingpjattar. Och där (!) satte sig det ordet. Parkerade. Rejält.

Swingpjatt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)