söndag 24 juli 2011

knasiga saker man saknar



Jag trodde nog att jag skulle sakna mitt gamla hus, vårt gamla hem, mer. Mer än vad jag hittills gjort.

Trots allt så har vi bott där i tio år, och sett flera av våra barn växa upp där. Haft kalas, och firat jul. Men så fort huset var tömt på våra saker, så var det som att det bara blev ett tomt skal kvar. Och farhågan att jag skulle gå förbi och känna att det är någon annan som bor i vårt hus, att det fortfarande skulle kännas som vårt hus, blev inget annat än just en farhåga.


Men visst finns det saker jag saknar. Jag trodde nog att baksidan, med den inglasade altanen, skulle vara högt upp på listan. Det kanske kommer. Men det jag saknar mest är vår snabba diskmaskin. Den vi har här är riktigt långsam. Upp emot två timmar. Som snabbast.

Och jag saknar att vår toalett var så liten att man kunde luta huvudet mot pappersrullen på väggen, det var så skönt när man var trött. Och toaletten var grymt lätt att kissa tyst på. Det var bra. Den jag använder mest här, den låter som ett Niagara, hur jag än bär mig åt.


Det trodde jag inte att jag skulle sakna.



2 kommentarer:

  1. jag hittar bara fler o fler saker som vi gör som är "lika".
    Trodde bara det var jag som vilade på toarullen...

    kram syster i ua

    SvaraRadera
  2. Å skulle jag luta huvudet mot vår toarulle skulle jag få ett järnrör rätt i pannan...dessutom hänga med halva kroppen utanför toastolen,en syn för gudar....:( modern

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)