söndag 24 juli 2011

Seg söndag och snabb summering

Tiden springer iväg och dagarna flyter ihop, veckorna också. Alla dagar känns som en ledig fredag och det är ju rätt skönt.
Så vad har vi pysslat med då? Man vet ju precis vad man har hållit på med, men precis när man ska skriva ner det, så är det helt tomt. Vilken dag gjorde man vad?
Men om man skiter lite i vilken dag, och bara listar upp det (och jag gillar ju listor) så är det nåt sånt här;
- vi har lagt golv i köket. Det saknas nu bara lite silikon och lister.
- vi har fikat med kusiner från U-valla, och spelat kort
- jag var hos tandläkaren och det tog 1 timme. Huvudvärk.
- jag tog en tur till IKEA, ensam, och fick med mig en bäddsoffa hem. Lite kuddar, gardiner, tyger, stekpannor, lådor... satt och åt en köttbullemacka medan jag tittade på alla föräldrar som blandade gröt i medhavda termosar. Barn som kastade bestick. Barn som inte ville sova. Ah, njutningen i att vara ensam!
- jag har försökt att nöta lite på joggingskorna, med blandat resultat
- vi har varit en hel dag på stranden, Furumon. Skönt, men alldeles för lite. Det behövs minst ett par dar till för att ha laddat batterierna inför höst och vinter.
- träffat härliga kusiner till MS. Fikat, grillat och spelat boll. - storasyster har gjort eget godis, rosa som smakade citron.
- vi har fått upp nästan alla gardiner jag köpte
- fått Lillasyster blöjfri, även på natten. Igår gick vi på toaletten 14 (!) ggr mellan kl 18-22. Man kan väl säga att jag inte hann så mycket annat.
- spelat spel på gräsmattan
- spelat kort i köket
- sett en massa bra djurfilm, dokumentärer.
- vi har testat tumlaren. Gick inget bra. Den fräste liksom till och sen luktade det brandrök.

- MS har upptäckt att det kan vara både påfrestande och lite svårt att få nåt gjort när man har de två minsta tätt inpå.
- vi målar i tvättstugan, på lediga stunder. Mellan kl 00 och 01.30 typ.

så, det var väl på ett ungefär rätt...

Tanden jag lagade, det var ju en chansning(tandläkaren borrade och borrade och ville nog egentligen göra en rotfyllning), den har tyvärr börjat göra sig påmind igen. Fast jag försöker att vara positiv och hitta på andra anledningar till att det värker i munnen.

Nu ska jag ta lillebror, som vägrar sova. Så irriterande och knäckande. I förra huset sov han som en stock, flera timmar i bland. Här sover han MAX 1h, fastän han så väl skulle behöva sova mer. Och idag, har det bara varit en halvtimme. Och jag skulle också behöva att han sov. För han är ständigt missnöjd. Vill inte krypa. Törs inte gå. Fast han vill. Gnäller konstant.
Och det regnar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)