tisdag 12 juli 2011

snuskisar

Det borde ju vara läge att lägga ut lite före- och kanske framförallt efterbilder på huset. Men jag har inte orkat att ladda kamerans batteri. Den blinkar och håller på.
Men jag lägger tillbaka den varje gång, med en tung suck. Lite teatraliskt, ifall nån hör...

Ah, ja just det...måste laddas... det får bli en annan gång, det är ju typ 3 meter till eluttaget... och så hoppas jag att nån annan ska ta tag i det.

Varför vet jag inte, eftersom det aldrig har hänt, och mest troligt aldrig kommer att hända..

Nåväl, statusen här är följande;
*sovrum är målade och tapetserade
*entrén är målad och möblerad, nästan iallafall

Köket är kvar. Det ska kaklas, tapetseras, kanske bytas bänkskiva. Och läggas nytt golv. Sen har jag lite möbler som ska målas om också. När tid finnes..

Och angående det, om tid finnes... jag har nu sen vi flyttade in, tvättade ett tvåsiffrigt antal tvättar. Hängt ut, tagit in, vikt.. och allt tråkigt som hör till. Men grannarna runtom... där har det minsann inte hängt nån tvätt. Fastän det har varit kalastorkväder... jamen, vad är det för lortgrisar?
Eller är det bara jag som är tvättfascist?

Bilder får bli en annan dag, när kameran som genom ett under har laddat sig själv.

1 kommentar:

  1. Hej!

    När du renoverar köket, skulle du vilja skriva om det på ett byggforum? Jag skulle tycka det vore superskoj, och jag tror du skulle tycka det vore kul.

    Mejla mig så berättar jag lite mer. Jag jobbar på ett byggforum och kan erbjuda en liten morot.
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)