torsdag 9 juni 2011

Skolavslutning!

Jag tror jag säger det varje år; det är inte klokt vad fort det går.... hösten segar sig fram, men sen kommer våren och då bara susar tiden förbi...

Skolavslutning, bara ordet i sig väger rätt tungt av nostalgi. Ballonger, björkar, nya vita skor, finkläder, piano, barnsång med varierande tonsäkerhet, solbrända bara ben med skrubbsår och flätor i håret. Vattenkammad sidbena. Blommor till fröken, som spelar glad och överraskad.

Och den känslan finns ju kvar även när man som vuxen går på avslutning för sina barn. Nostalgiskt.
Jag kameran med mig, men hade lite mycket att hålla ordning på, till exempel Lillasyster och Lillebror, så jag glömde nästan helt av det.

Storasyster, Lillasyster och Storebror....



Så det blev bara två kort. Men som jag brukar säga, hellre kvalitet än kvantitet. Japp.

1 kommentar:

  1. Åh, det var en genomblöt högtid, tur att humöret är på topp!! ;)
    Här är det inte skolavslutning förrän nästa vecka, jag hoppas på bättre väder då...
    Kram
    Pillan

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)