tisdag 28 juni 2011

När man är kokt i skit.

Idag kom jag på den ljusa idén att jag skulle göra rent luckan till torktumlaren, jag ska inte använda den innan vi flyttar ut, har jag bestämt. Så jag inspekterade den, insåg att jag nog behövde en stjärnmejsel... leta leta leta... i 30 minuter... tillslut hittade jag en.. precis där jag började att leta. Om jag bara hade lyft på ett gammalt kuvert, hade jag sett den. En halvtimme jag aldrig får tillbaka.

Nåväl. Skruva skruva skruva. Jag är i ganska bra skruvform nu för tiden, efter ett antal eluttag som tagits bort och satts tillbaka. Gardinstänger. Och annat. När alla skruvar var loss inser jag att det inte hjälper, jag kommer ändå inte åt dammet. Uhum. Det fanns visst en öppning i botten.. man behövde inte lossa på nåt. Visserligen måste man ha mikroskopiska händer, men ändå. Skruva skruva skruva tillbaka alla skruvarna. Skruva skruva skruva. I mitt livs form.

Ja. Nej. Fint att komma på också att jag beställt flyttstädning av en firma. Alltså helt onödigt det jag gjorde. Bra tänkt där. Malin.

Å andra sidan gör jag väldigt god smet. Och det är ju inte det sämsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)