fredag 17 juni 2011

kakel och husflytt

Jag hade en vision.
En plan.
Eller en optimistisk förhoppning, kanske man istället ska kalla det, att ha hunnit göra klart de saker i huset, som vi hade tänkt, innan vi flyttade in. Med betoning på innan, eftersom jag inte är sugen på att bo med fyra barn på en byggarbetsplats. Jag tror kanske att det är lite tjejigt, att tro att saker bara ska tjoff tjoff bli klara på nästan ingen tid alls. Iallafall den här tjejen.
Men verkligheten kryper inpå och jag inser att så blir det inte. Och det är ok. Faktiskt. För nu har jag en ny plan :o)
Sovrummen ska bli klara, sen kan vi flytta in.

Men vårt kök behöver också justeras. Det är lite utav en cirkus med märkliga färger som inte alls går ihop. Vi ska tapetsera över de limegröngula väggarna, med samma tapeter som vi har i vårt nuvarande kök, för jag gillar dem. Köksluckorna är i ask? Eller björk? Jag vet inte, men de är ok, och får sitta kvar.
Kaklet är rosa och det ska vi inte ha kvar... så nu ska här väljas...

Säkert inte helt lätt att sätta dit... och kanske är de snyggare om man har vita luckor?...



mja...


Den här formen gillar jag... och färgen...


och den här också... fast jag vet inte, är mosaik lite ute?... old?...



mera svart.. kanske med lite mörkare fogar?

1 kommentar:

  1. Gillar bild två eller tre, men jag är ju vitfantast oxå ;)! Kram Anna

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)